K-Citymarket Tammisto sai kansainvälistä tunnustusta

keskon paneeli
Kimmo Sivonen kertoi keskustelutilaisuudessa myös loppusyksystä toteutuvista hankkeistaan. Kuva Mikko Käkelä / Laatukuva.fi

Maailman johtava kaupan alan tutkimus- ja asiantuntijajärjestö, brittiläinen IGD, valitsi K-Citymarket Tammiston syyskuun Kuukauden kaupaksi.

IGD valitsee kuukauden kaupaksi kaikista maailmalla saman kuukauden aikana arvioiduista kaupoista mielenkiintoisimman ja edistyksellisimmän.

K-Citymarket Tammisto nousi Kuukauden kaupaksi, koska se täyttää kokonaisuudessaan tulevaisuuden innovaation. Erityisesti IGD arvosti Euroopan ensimmäistä hypermarketissa sijaitsevaa olutpanimoa sekä Suomen ensimmäistä kaupassa sijaitsevaa Järvikylä-yrttikasvattamoa. Myös kauppias Kimmo Sivosen maailmallakin puhuttanut Taste of Finnair -valmisruokayhteistyö nostettiin arviossa esiin.

IGD kuvaili Kuukauden kaupan julkistuksen yhteydessä, kuinka rohkean designin ansiosta asiakkaan kauppakokemus on Tammistossa mieleenpainuva. Suuret kyltitykset, erottuva somistus ja esimerkiksi myymäläleipomon käsinkirjoitetut leipureiden nimet taululla välittävät asiakkaalle henkilökohtaista kosketusta.

Palvelutiskeillä kiitosta sai Tammiston tapa tarjota vierekkäin edullista ja huippulaatua. Myös erityislaatuinen karkkiosasto sai IGD:n
raportissa laajaa huomiota.

IGD kiitteli lisäksi Sivosen sitoutuneisuutta kestävään kehitykseen
niin hävikinhallinnan, aurinkovoiman hyödyntämisen kuin kierrättämisen helpoksi tekemisen muodossa.

Kimmo Sivonen kertoo yllättyneensä iloisesti tunnustuksesta.

-Etenkin kun nyt pandemia-aikana keskityimme tekemään kauppaa omille asiakkaille, niin onhan se hienoa, että se huomataan kansainvälisestikin. Pinnalle nousi ylpeys henkilökunnasta ja samalla oli ilo huomata, että tunnustus merkitsi myös heille hyvin paljon.

Sivonen iloitsi myös siitä, että kauppaa luonnehdittiin tulevaisuuden konseptin mukaiseksi, koska juuri siihen mittavalla remontilla on pyritty.

Kesko järjesti viime viikolla tilaisuuden, jossa IGD:n edustaja Nick Miles avasi IGD:n objektiivista RED-mallia maailman parhaiden kauppojen arvioimiseksi.

Samaisessa tilaisuudessa Kimmo Sivonen ja muutama muu K-Citymarket kauppias kertoivat omista ideoistaan ja tavoistaan kehittää omaa kauppaansa. Kimmo Sivonen paljasti myös seuraavan uutuuden, oman kahvipaahtimon, joka tulee lasiseinin erotettuna kahvila-alueelle.

-Savupiippujen asennus on parhaillaan käynnissä, rekka hakee pian Hollannista paahtimen, pavut on jo hankittu, pussit valmiina ja etiketit painossa, Sivonen kertoo.

Rosendal-panimo saa nyt seurakseen Rosendal-paahtimon, jota kehitetään yhdessä Rekolassa sijaitsevan Charlotta Roastery -kahvipaahtimon kanssa.

Muutakin uutta on tulossa, Sivonen on kehitellyt Fazerin kanssa pitkään yhteistyötä, jonka myötä Tammistossa tullaan valmistamaan itse Fazerin konditoriatuotteita, kuten Dominokakkua ja leivoksia.

Jatkuva kehittäminen on se, mitä Sivonen rakastaa.

-Minä visioin ja muut toteuttavat hankkeet valmiiksi ja hoitavat arjen sujumisen. En tee mitään älyttömän pitkiä työpäiviä, mutta teen todella tehokkaasti töitä sen ajan kuin teen.

Omasta jaksamisestaan Sivonen huolehtii muun muassa pelaamalla padelia kahdesti viikosta sekä kuntosalikäynnein.

-On pakko liikkua, jotta pysyy kunnossa ja voi herkutella hyvällä ruoalla, hän kiteyttää.

Teija Loponen

Edellinen artikkeliMaatullin koulun purku käynnistymässä
Seuraava artikkeliMalmin lentokenttää esitetään osaksi Sipoonkorven kansallispuistoa