Puistolan peruskoulu siirtyy Koudantie 2:sta tammikuun alussa väistötilana toimivaan Suuntimopuiston väistötilaan. Kauimpana asuvilla oppilailla on bussipysäkille noin 700 m matka, jonka arvioidaan synnyttävän saattoliikennettä. Tästä syystä väistökoulun lähelle tehdään saattoliikenteelle pysäköintitaskuja.
Suuntimotie 28:ssa sijaitseva väistötila sijaitsee noin 1,7 kilometrin päässä nykyisestä Puistolan peruskoulusta. Koulumatkat Suuntimopuiston kouluun ovat tietä pitkin kuljettuna enimmillään 3,2 km pituisia. Oppilaita tullaan ohjaamaan omin voimin liikkumiseen, sekä bussilla kulkemiseen. Bussireitti halkoo Puistolan peruskoulun oppilaaksiottoalueen, mutta kauimmaisilla oppilaaksiottoalueilla on bussipysäkille vajaan kilometrin matka.
Suuntimopuiston koulun tontilla ei ole mahdollisuutta järjestää saattoliikennepaikkoja. Siksi saattoliikennejärjestelyt rakennetaan Suuntimotien varteen pysäköintitaskuina, jotka merkitään vain lyhytaikaista saattoa varten. Pysäköintitaskuja tulee molemmin puolin katua, ja Suuntimotien eteläpuolelle sijaitseville saattopaikoille on suunniteltu kulkureitti Suuntimotien varteen. Tavoitteena on saada aikaan toimiva ratkaisu, joka ottaa huomioon myös Puistolan peruskoulun jälkeisen toiminnan väistötilana.
Suuntimotie on alueellinen kokoojakatu, jolla yhdistetty pyörätie ja jalkakäytävä sijaitsevat koulun vastakkaisella puolella. Liikenneturvallisuutta on parannettu aikaisemmin rakentamalla suojatiesaareke koulun kohdalle. Nyt saman suojatien yhteyteen on suunniteltu tyynyhidasteet ajonopeuksien laskemiseksi käytännössä. Suuntimotien nopeusrajoitusta ollaan alentamassa liikenteen ohjaussuunnitelman päätöksen myötä. Katua on jouduttu kaventamaan, jotta katualueelle saataisiin mahtumaan pysäköintitaskut sekä pysäköintitaskuille johtava jalankulkureitti.
Idän suunnasta jalan ja polkupyörällä tultaessa, puistoreitti on tärkeä ja luonnollisin kulkuväylä Suuntimopuiston koululle. Puistoreitille päästäkseen on ylitettävä suojatie Suuntimotiellä Sirkkalanmäen kohdalla. Suojatieylitys on koettu vaaralliseksi saatujen palautteiden mukaan. Suojatien liikenneturvallisuutta parannetaan varustamalla suojatieylitys painonapilla toimivalla liikennevalolla, valaisinta siirtämällä sekä linjaamalla suojatie kohtisuoraksi reunakivilinjaa vasten.