Eskolantien ja Säterintien sekä Pukinmäenaukion varteen suunnitellaan asuinkerrostaloja, joiden kerrosluvut vaihtelevat viidestä viiteentosta. Samalla tutkitaan liike- ja palvelutilojen sijoittumista talojen alimpiin kerroksiin.
Suunnitelmissa uudet rakennukset sijoittuvat nykyisten toimitilarakennusten kohdille aseman äärelle ja olemassa olevan asunto-osakeyhtiön piha-alueelle. Uutta asuntokerrosalaa on tulossa reippaasti. Eskolantie 5 kohdalla olevan taloyhtiön asuinkerrostalojen korttelialueelle on muodostettu uusi tontti asuinkerrostalon rakentamiseksi. Korttelialueen rakennusoikeutta on lisätty 4150k-m2:llä. Uuden talon kerrosluvuiksi on merkitty VII ja VIII.
Eskolantie 1:ssä liikerakennusten korttelialue on muutettu asuinkerrostalojen korttelialueeksi. Rakennusoikeutta on lisätty 6 600 k-m2:stä 10 450 k- m2:iin. Rakennusalojen kerrosluvut on merkitty vaihteleviksi: V, VIII ja XV. Suurimmat enimmäiskerrosluvut on sijoitettu etäämmälle olemassa olevasta rakennuskannasta. Pukinmäenaukio 2:ssa liike- ja toimistorakennusten korttelialue on muutettu asuinkerrostalojen korttelialueeksi. Rakennusoikeutta on lisätty 3 150 k- m2:stä 5 800 k-m2:iin. Rakennusalalle on merkitty kerrosluvuiksi XI.
Suunnittelijoiden saamissa asukaspalautteissa toivottiin esitetyn asuintäydennysrakentamisen lisäksi myös työpaikkojen ja toimitilojen sijoittamista edelleen lähikeskustaan, vaikka nykyisten liiketilojen käyttöastetta pidettiinkin vajaana. Kyselyjä tuli tulevasta palvelurakentamisesta. Yrittäjänäkökulmasta esitettiin toimitilojen mahdollistamista tulevaisuudessakin oivalliseen paikkaan Kehä I ja pääradan äärelle juna-aseman yhteyteen. Lisäksi huomautettiin, että esillä olevissa suunnitelmissa ei ole kovinkaan paljon toimitilaa. Toiveena oli myös riittävän suuria asuntoja vastaamaan lapsiperheiden ja etätyöolosuhteiden tarpeisiin, mutta toisaalta otettiin esiin pientenkin asuntojen tarve yksin asuville.
Suunnittelijat saivat palautetta liikenneväylien häiriöistä, etenkin melusta. Meluesteiden puutetta ihmeteltiin ja nykyaikaisten meluvaimennusratkaisujen käyttöä toivottiin alueelle. Kehä I pidettiin melkoisena meluhaittana ja päästöjenkin arveltiin olevan mittavat Kehä I äärellä. Meluaitaa toivottiin laajennettavan ja korotettavan uusien asuntojen rakentamisen yhteydessä. Kysymyksiä tehtiin ajanmukaisen kestävän liikkumisen huomioinnista maankäytön suunnittelussa. Radan estevaikutuksen vähentämiseen ideoitiin alikulun leventämistä ja Kehä I estevaikutuksen vähentämiseen siltojen leventämistä tai kansiratkaisuja. Lisäksi kyseltiin, miten kulkuyhteyksiä voitaisiin parantaa alueella. Kysymyksiä nousi myös Eskolantie 3-5 -tonttien liikennejärjestelyistä.