Helsingin Energia pyytää asiakkaitaan ilmoittamaan harhaanjohtavasta markkinoinnista

Helsingin Energia julkaisi aamulla tiedotteen, jossa se kertoo yhtiön nimen väärinkäytöksistä. KUVAKAAPPAUS HELSINGIN ENERGIAN VERKKOSIVULTA

Helsingin Energia ilmoittaa, että sen nimeä on käytetty harhaanjohtavassa markkinoinnissa ja virheellisen tiedon levittämisessä.

Helsingin Energian asiakaspalvelu on yhtiön mukaan saanut syksyn aikana useita yhteydenottoja hämmentyneiltä asiakkailta. Asiakkaalle on esimerkiksi kerrottu, että Helsingin Energian asiakkuuksia siirtyy puhelinmyyjän edustamalle yhtiölle tai Helsingin Energian kanssa tehtävästä yhteistyöstä. Helsingin Energiasta kerrotaan, että harhaanjohtavina koetut puhelut ovat asiakkaiden mukaan tulleet pääasiassa Suomen Energiayhtiöltä.

Helsingin Energia painottaa, ettei se tee myynnissä tai asiakasmarkkinoinnissa yhteistyötä minkään sähkönmyyntiyhtiön kanssa, ja että kyseessä on virheellisen tiedon levittäminen.

– Myös Helsingin Energian tulevaa yhtiöittämistä Helen Oy:ksi on käytetty puhelinmyynnissä harhauttavasti hyväksi, tiedottaa Sähkömarkkinat-liiketoiminnan johtaja Jukka Niemi Helsingin Energialta.

– Puhelinmyynnissä on asiakkaiden kertoman mukaan kerrottu, että Helsingin Energiaa ei enää vuodenvaihteen jälkeen ole ja on annettu ymmärtää, että korvaava sopimus on nyt kätevästi tarjolla. Väärinkäsityksiä puhelinmyynnissä aiheuttaa myös täysin erityyppisten sähkötuotteiden vertailu. Olemme huolissamme tilanteesta ja pahoillamme asiakkaille aiheutuvasta harmista, Niemi korostaa.

Helsingin Energian yhtiöittämisen yhteydessä kaikki voimassa olevat asiakassopimukset siirtyvät toimintaa jatkavan Helen Oy:n nimiin 1.1.2015 alkaen. Yhtiöittäminen ei aiheuta asiakkaille mitään toimenpiteitä, vaan Helsingin Energian palvelut ja toiminta jatkuvat entiseen tapaan Helen Oy:n nimellä.

Helsingin Energia pyytää asiakkaita edelleen ilmoittamaan asiattomasta tai harhaanjohtavasta sähkön markkinoinnista asiakaspalveluun.

Pirjo Pihlajamaa